Hur ser direkttransport med el-lastbilar ut i jämförelse med intermodala transporter
Nedan en schematisk översiktlig händelsekjedja inom de olika typer av transporter som kan förekomma i framtiden. Vi har för avsikt att bygga upp en helt ny transportstruktur baserat på vår CCT teknik. Snabb, miljövänlig och mycket kostnadseffektiv. Den kommer att bli en otrolig hjälpmedel för att stärka svensk industris konkurrens inför den kommande framtiden.
Nedan finns en enkel jämförelse hur en transport kedja för direkttransport med el-lastbil och med dagens intermodala transporter. Vi har skisserat på en transport på 80 mil och det framträder en komplicerad struktur både för el-lastbilar och den nuvarande intermodala transportlösningen.
Tåg transporten
Dagens intermodala
El-Lastbilar
Tåget kommer till en station som är
kopplad till det elektriska systemet
Lastar godset direkt på lastbilen, med el-lastbilar blir det mer komplicerat
Lasten lastas i en trailer
eller en container
Laddning 1 timma
Vagnsetet rangeras ned till en ledningsfri terminal
Lastenheten distribueras
till termnal
Körning 20 mil
Terminalen hanterar
enhetslasterna
Vagnsetet rangeras från ledningsfri terminal för att
överlämnas till eldrift
Laddning 1 timma
Körning 20 mil
Transporten går vidare
Laddning 1 timma
Vagnsetet rangeras ned till en
ledningsfri terminal
Körning 20 mil
Terminalen hanterar enhetslasterna
Lastenheten distribueras till kund
Laddning 1 timma
Vagnsetet rangeras från ledningsfri terminal för att överlämnas till eldrift
Körning 20 mil
Godset framme hos kund!
Transporttid ca 14,5 timmar
Transporten går vidare
Godset framme hos kund!
Ca 15,5 timmar inklusive
chaufförsbyte
Då ,man ser på detta schema kan man klart konstatera att de intermodala transporterna dras med stora kostnader. Med många enskilda operationer som kostar onödigt mycket pengar. Det måste finnas bättre alternativ och vårat CCT system med myran kommer att vara helt överlägset både kostnadsmässigt och tidsmässigt.
Ser man till direkttransporter med el-lastbilar så kan man konstatera att det kommer att behöva flera stopp och det gör att sträckan kommer att kräva chaufförsombyte. Kostnaden för att köra el-fordonen och den starkt reducerade transportvikten p.g.a att man släpar på tunga batterier gör att lastbilstransporterna inte kan konkurrera med vårat utvecklade system med "Myran". Man kommer inte heller att kunna konkurrera tidsmässigt.
Här hittar du en länk till motsvarande schematiska bild för transporter med "Myran".
Länk.
This site was created with the Nicepage