* Med räls på pelare blir markinköpen billigare, eftersom mindre mark krävs och verksamheter i städer samt jord- och skogsbruk kan fortgå obehindrat
* Befintliga stationer i städer kan ligga kvar och lätt att finna plats för omlastningscentraler utmed banan
* Snabbare tillståndsgivning
* Låg bullernivå från tåg: med inbyggt bullerskydd i brobanan, stålbroar fyllda med en massa, och rälsen fästade i ljuddämpande material
* Skillnader i åverkan på odlingslandskap och samhällen belyses i bildparen ovan och nedan med det breda spårområdet. Tåg på pelare har alla fördelar
* Brobanan är byggd i stål som ett lego, och kan monteras ner och återanvändas. Vid terrorattack kan den snabbt byggas upp igen och trafiken återupptas
* Sabotage eller sprängd sektion av brobanan kan snabbt ersättas med en ny, eftersom den består av sammansatta legodelar i stål
* Allt kan transporteras med tåg / lastbil och allt är hanterbart med utrustningar som finns på marknaden idag
created with
Website Builder .