Hastigheter upp till 320 km/h kan gälla för vanliga tåglösningar. För att möjliggöra en infraMag bana bör den byggas helt ny från början. Det är också frågan om det överhuvudtaget går att bygga en ny bana. Bygger man en InfraMag bana kan man tollerera helt andra stigningar och mycket snävare radier. Det bör påpekas för att få effektivitet i persontransporterna så bör dom trafikera en egen höghastighetsbana. De stationer som skall finnas efter banan har inte samma destinationer som för godstransporter.
Tågbanan är baserad på < 320 km/h för vanliga tåg och godståg < 450 km/h med inframag persontåg. Banan är vid byggnation försedd med InfraMag tillägget.
Inlandsbanan finns där och bedriver en tillvaro som turistlinje med ålderstigen utrustning och dåligt publikunderlag för att kunna motivera dess existens. Kanske skulle en kombination av gods utefter linjen kunna ge nytt liv åt inlandsbanan. De orter som finns med är bara ett förslag och kan enkelt ersättas med annan ort.
Inlandsbanan | Vanligt tågtrafik |
Blandat | 320 km/h |
Blandat | 5 stopp |
Inget att jämföra med | 4 tim 10 min |
This site was created with the Nicepage