AMCCT AB
Tåget på bilden har inget att göra med InfraMag utan får ses som
en ren illustration. Det bör påpekas för att få effektivitet i
persontransporterna så bör dom trafikera en egen höghastighetsbana.
De stationer som skall finnas efter banan har inte samma
destinationer som för godstransporter.
Tågbanan är
baserad på > 450 km/h med InfraMag persontåg. Banan är vid
byggnation försedd med InfraMag tillägget. Hela tågbanan är byggt
i en avsevärt lättare design och skall man jämföra axeltryck så
ligger denna betydligt under 10 ton per axel. Nu går det inte att
jämföra på det sättet för hela tåget bärs upp av
permanentmagneter och man skulle kalla det en utbredd belastning. I
och med denna konstruktion klarar tågen och tågbanan av betydligt
högre stigningar och dessutom snävare kurvradier då tåget inte
kan spåra ur. Det blir betydligt enklare att anpassa tågen till
naturens geografiska förändringar. En framtida lösning!
SJ och NSB | INFRAMAG |
Blandat | 450km/h |
Blandat | 6 stopp |
ca 6 tim + väntetider | 1 tim 35 min |
This site was created with the Nicepage