Låga kostnader för investering, drift och underhåll

Investering



Alla komponenter är standardiserade och fabrikstillverkade och monteras på plats



Pelare och brobalkar är helt i stål. En brobalk på 30 meter väger endast 35 ton och kan lyftas på plats med en mindre kran och transporten av balkar kräver inte mer än vanlig timmervägsstandard



Befintliga stationer kan uppgraderas, och nuvarande vagnpark kan användas tills den fasas ut



mycket låga kostnader för markinlösen

 

Drift



Ingen snöröjning eftersom snön faller mellan spåren ner på marken



Osannolik risk för urspårning där lok eller vagnar hamnar på marken



Osannolik risk för driftstopp pga kollision med andra fordon, djur eller människor



Liten risk för kopparstöld och annan åverkan på tågbanan

 

Underhåll



En räls har lång livslängd då alla 4 sidor kan användas som kontaktyta mot tåghjulen genom att rälsen kan lyftas upp och vändas med den nya sidan som kontaktyta



Vid marksättning kan pelarens höjd lätt ljusteras



lätt att byta ur skadade delar



Målningen håller i ca 40 år och brobalkarna kan målas om utan hinder för tågtrafiken


Intressanta dokument som du kan ta ned.

Klickar du på bilden nedan så kan du ta ned en rapport / presentation över AMCCT persontransporter i framtiden

 

Klickar du på bilden nedan så kan du ta ned en Broschyr över AMCCT persontransporter i framtiden