AMCCT AB -
För en snabb spårbunden framtid
Affärsområden
Affärsområde CCT Intermodal
Affärsområde Inframag
Affärsområde Inframag Town
Affärsområde Steel Line
Affärsområde Innovationer
Inledning
AMCCT inledning
Varför byggs ingen ny modern järnväg?
Vi bygger framtidens järnväg
AMCCT fördelar
Verksamhetsområde Brobanebalkar
Verksamhetsområde grundlägga pelare
Överföringsystemet "Myran"
Intermodala Transporter
Täta terminalplaceringar
El-lastbilar mot dagens intermodala transporter
El-lastbilar kontra vårt CCT Myran system
Myran och NATO
CCT Pilotlinje 1 Stockholm - Kalix
Framtiden 2050 samlade skrifter
EU vision
EU Vision
Saxat ur EU:s TEN-T infrastruktur
Kan Sverige möta kraven från EU
Brobalken
Tillverkning brobalkselement
Transport av brobalkar till Sverige
Transport av broelement inom Sverige
Lyftes på plats av spårgående kran
Grundläggning
Marken rensas och förberedes
Grundplatta och pålning
Geo stabilisering av pelarplattan
Första sektion av pelare
Pelartopp placeras
Tvärbalken på pelarna placeras
Brobalkar monteras till färdigt spår
Brobanornas infästning ger kontinuerlig balk
Brobalkarna har möjligheter till temp rörelser
Rälsen monteras
Brobanan kompletteras
Brobanan öppen för trafik
Ingen betong alls
Tågbrobanor
Tre segment beroende på hastighet
Materialval jämförelse betong - stål
moduler till tågbanan
AMCCT Brobanor 250
Nya stambanan-vanlig
Luleå-Narvik vanlig
Malmö-Oslo-vanlig
Stockholm-Botnia vanlig
Stockholm-Helsingfors vanlig
Stockholm-Oslo vanlig
Sundsvall-Trondheim vanlig
Inlandsbanan-vanlig
Kostnad per km
AMCCT Brobanor 450
Nya stambanan-450
Luleå-Narvik 450
Malmö-Oslo-450
Stockholm-Botnia-450
Stockholm-Hfors-450
Stockholm-Oslo-450
Sundsvall-Trondheim-450
Inlandsbanan-450
Kostnad per km 450
AMCCT lätta brobanor
Nya stambanan-lätta tåg
Luleå-Narvik lätta tåg
Malmö-Oslo-lätta tåg
Stockholm-Botnia-lätta tåg
Stockholm-Hfors-lätta tåg
Stockholm-Oslo-lätta tåg
Sundsvall-Trondheim-lätta tåg
Inlandsbanan-lätta tåg
Kostnad per km lätt inframag
Möjligheter
Hur bygger vi våra brobanor
Var bygger vi våra brobanor
Person och gods terminal
Fakta
Rullmotstandets stora inverkan
Energijämförelse lastbil - järnväg
Energiåtgång lastbil - järnväg
Utvecklingen går i fel riktning
Energi per passagerare
Tidjämförelse persontransporter
Framtiden
Sverige står inför avgörande val
Rädda vår miljö
Framtidens rapporter
Framtida persontransporter
Felsatsningar
El bilen en felsatsning
El lastbilar en felsatsning
El flyget en total felsatsning
El-vägar en total felsatsning
Information
Om oss
Kontakta oss
broschyrer och utredningar
externa utredningar
Samlade nyheter
Videofilmer1
Frågor och svar
Se upp för bilder
Affärsområden
Affärsområde CCT Intermodal
Affärsområde Inframag
Affärsområde Inframag Town
Affärsområde Steel Line
Affärsområde Innovationer
Inledning
AMCCT inledning
Varför byggs ingen ny modern järnväg?
Vi bygger framtidens järnväg
AMCCT fördelar
Verksamhetsområde Brobanebalkar
Verksamhetsområde grundlägga pelare
Överföringsystemet "Myran"
Intermodala Transporter
Täta terminalplaceringar
El-lastbilar mot dagens intermodala transporter
El-lastbilar kontra vårt CCT Myran system
Myran och NATO
CCT Pilotlinje 1 Stockholm - Kalix
Framtiden 2050 samlade skrifter
EU vision
EU Vision
Saxat ur EU:s TEN-T infrastruktur
Kan Sverige möta kraven från EU
Brobalken
Tillverkning brobalkselement
Transport av brobalkar till Sverige
Transport av broelement inom Sverige
Lyftes på plats av spårgående kran
Grundläggning
Marken rensas och förberedes
Grundplatta och pålning
Geo stabilisering av pelarplattan
Första sektion av pelare
Pelartopp placeras
Tvärbalken på pelarna placeras
Brobalkar monteras till färdigt spår
Brobanornas infästning ger kontinuerlig balk
Brobalkarna har möjligheter till temp rörelser
Rälsen monteras
Brobanan kompletteras
Brobanan öppen för trafik
Ingen betong alls
Tågbrobanor
Tre segment beroende på hastighet
Materialval jämförelse betong - stål
moduler till tågbanan
AMCCT Brobanor 250
Nya stambanan-vanlig
Luleå-Narvik vanlig
Malmö-Oslo-vanlig
Stockholm-Botnia vanlig
Stockholm-Helsingfors vanlig
Stockholm-Oslo vanlig
Sundsvall-Trondheim vanlig
Inlandsbanan-vanlig
Kostnad per km
AMCCT Brobanor 450
Nya stambanan-450
Luleå-Narvik 450
Malmö-Oslo-450
Stockholm-Botnia-450
Stockholm-Hfors-450
Stockholm-Oslo-450
Sundsvall-Trondheim-450
Inlandsbanan-450
Kostnad per km 450
AMCCT lätta brobanor
Nya stambanan-lätta tåg
Luleå-Narvik lätta tåg
Malmö-Oslo-lätta tåg
Stockholm-Botnia-lätta tåg
Stockholm-Hfors-lätta tåg
Stockholm-Oslo-lätta tåg
Sundsvall-Trondheim-lätta tåg
Inlandsbanan-lätta tåg
Kostnad per km lätt inframag
Möjligheter
Hur bygger vi våra brobanor
Var bygger vi våra brobanor
Person och gods terminal
Fakta
Rullmotstandets stora inverkan
Energijämförelse lastbil - järnväg
Energiåtgång lastbil - järnväg
Utvecklingen går i fel riktning
Energi per passagerare
Tidjämförelse persontransporter
Framtiden
Sverige står inför avgörande val
Rädda vår miljö
Framtidens rapporter
Framtida persontransporter
Felsatsningar
El bilen en felsatsning
El lastbilar en felsatsning
El flyget en total felsatsning
El-vägar en total felsatsning
Information
Om oss
Kontakta oss
broschyrer och utredningar
externa utredningar
Samlade nyheter
Videofilmer1
Frågor och svar
Se upp för bilder
This site was created with the
Nicepage