Info 1
Tillsammans med en internationell stor entreprenör håller det på att plockas fram dynamiska beräkningar över de stålbrobanor som finns presenterade inom AMCCT AB.
Info 2
Tillsammans med Luleå Tekniska Universitet kommer de att medverka med sin kompetens för att föra projektet vidare, Omfattar både AMCCT AB och Inframag AB. Projektet beräknas pågå under 3 år. Dessutom kommer 1 - 3 examensarbetare att finnas med i projektet.
Info 3
Under hösten kommer diskussioner att genomföras med tåg och vagntillverkare med inriktning på vår inframag lösning.
EU tog ett beslut den 1 december 2022
saxat ur besluten:
- att alla godstransporter skall
över till järnvägstransporter eller sjötransporter.
- lastbilarna
skall bort från våra vägar och kommer endast att accepteras som
lokaltransporter mellan intermodala terminaler och kund.
- alla
städer/samhällen med över 100 000 innevånare skall ha intermodala
terminaler för person och godstrafik. Skall vara utbyggda till den
31 december 2027.
- dessutom har man beslutat att när-flyget < 500 km skall ersättas med snabbtåg
.
- elvägar och lastbilar inget för EU
- och mycket mer, här kan du hämta beslutsunderlaget på 155 sidor (svenska) LÄNK
Man har också enats om att
fortsätter man att köra som vanligt och inte bygger det som EU har stipulerat, kan EU centralt gå in och överta infrastruktur
planeringen i varje enskilt land. Dess utom finns
det inskrivet att "poluter pay", vilket gör att
drivmedelspriserna kommer att få allvarligt stora kostnadsökningar
vilket kommer att bli kännbart för svenskt näringsliv.
This site was created with the Nicepage